سازنده كولينگ تاور سازنده كولينگ تاور .

سازنده كولينگ تاور

سختي گير و نحوه كاركرد آن

سختي گير

آبي كه مي نوشيم و در مصارف مختلفي از آن استفاده مي كنيم، داراي يون هايي است كه حل نشده اند و باعث مي شوند كه آب نرمي خود را از دست داده و سخت شود. سختي گير يك وسيله مهم در تجهيزات موتورخانه ها مي باشد چرا كه از بروز مشكل و رسوبات در آن جلوگيري مي كند. اگر دقت كرده باشيد هنگامي كه سر دوش حمام را باز مي كنيم ذره هايي همانند گچ از آن بيرون مي ريزد.

اين ذره ها همان يون هاي ناخالص آب هستند كه باعث ايجاد سختي شده اند.

اين سختي براي مصارفي كه در موتورخانه ها و تجهيزات موتورخانه ها مي شود، مناسب نمي باشد و عملكرد آن ها را مختل كرده و باعث ايجاد رسوب در تجهيزات كارخانه ها مي شود. سختي وسيله اي است كه با استفاده از واكنش هاي خاص خود سختي آب را از بين برده و آن را نرم مي كند.

نكاتي در مورد سختي آب

سختي آب يكي از مهم ترين مشكلاتي است كه مصرف كنندگان با آن سر و كار دارند.

سختي آب به دليل وجود يون هاي كلسيم و يون هاي منيزيم در آب مي باشد.

اثراتي مخربي كه آب سخت مي تواند به وجود آرود، عبارت است از:

·        سبب ريزش مو مي گردد.

·        خشكي پوست را به همراه مي آورد.

·        باعث بروز مشكلات گوارشي مي گردد.

·        سبب ايجاد لكه بر ري ظروف مي شود.

·        موجب دير پخته شدن حبوبات مي شود.

·        موجب كف نكردن مواد شوينده مي گردد.

·        باعث از دست دادن طعم و مزه نوشيدني ها مي شود.

·        آب سخت مي تواند باعث به وجود آمدن سنگ كليه شود.

·        باعث ايجاد رسوبات متعددي بر روي تجهيزات و سطوح مي شود.

·        باعث خوردگي و ايجاد قشر آهكي بر روي ديگ ها و تاسيسات مي شود.

انواع مختلف سختي گير

سختي گير در انواع مختلف و براي مصارف گوناگون طراحي و ساخته مي شوند، كه عبارت است از:

·        سختي گير رزيني

·        سختي گير مغناطيسي

·        سختي گير الكترونيكي

·        سختي گير الكتريكي

·        سختي گير شيميايي ته نشين كننده

·        سختي گير شيميايي غير ته نشيني

·        سختي گير دو زينگ فسفات

كاربرد هاي سختي گير

آب لوله كشي شده در اكثر نقاط كشور ما داراي ناخالصي مي باشد. براي همين ما به دليل اين ناخالصي ها و رسوبات مجبور هستيم تا آب را چندين بار بجوشانيم.

استفاده از دستگاه سختي گير داراي كاربرد هاي فراواني مي باشد، از جمله:

جهت نرم كردن آب ديگ هاي بخار و مبدل هاي حرارتي براي نرم كردن آب مورد نياز برج هاي خنك كننده و سيستم هاي سرمايشي

اين دستگاه رسوبات ايجاد شده در وسايل پخت و پز، بهبود كيفيت غذا هاي پخته شده، بيماري هاي گوارشي و كليوي را كاهش مي دهد و كارايي مواد شستشو را بهبود مي بخشد.

آيا مي دانيد چرا سر دوش حمام رسوب مي گيرد؟

مدرن ‌ترين روش رسوب زدايي از لوازم منزل و يا هر دستگاهي كه در معرض جريان آب قرار دارد، روش استفاده از دستگاه سختي گير الكترومغناطيسي مي باشد.

هر كجا كه آب در جريان باشد و در معرض تغيرات دمايي قرار بگيرد، قطعا رسوب از خود بر جاي خواهد گذاشت، مگر اين كه آب مورد نظر آب طبيعي نبوده باشد و يا فرضا آب خالص بدون املاح باشد.

سردوش حمام نيز از اين قضيه مستثناء نيست و چون در حمام ما از آب گرم استفاده مي كنيم، پس قطعا در معرض جريان آب با تغييرات دمايي قرار مي گيرد. اين تغييرات دمايي باعث مي شود تا مجبور باشيم براي رفع رسوب سردوش حمام اقدام كنيم.

مزيت هاي استفاده از سختي گير آب

·        كاهش هزينه مصرف انرژي

برخي از لوازم خانگي با استفاده از آب كار مي كنند. هنگامي كه از رسوب گير براي گرفتن سختي آب استفاده مي شود، در اين صورت لوازم خانگي با عملكرد بالا تري كار كرده و مصرف انرژي در آن ها كاهش مي يابد.

همچنين همه ساله فعاليت شبانه ‌روزي موتورخانه‌ ها در فصل سرما، موجب تشكيل رسوب در ديگ‌هاي آبگرم و مبدل هاي حرارتي مي ‌شود. اين پديده در سال‌ هاي خيلي سرد و در مناطقي با سختي آب زياد، شديد تر است.

با تشكيل هر يك ميلي ‌متر رسوب، حدود 10 درصد مصرف انرژي گاز افزايش مي‌ يابد. با توجه به نرخ پله‌كاني قيمت گاز، پديده رسوب گذاري موجب افزايش هزينه گاز به ميزان 20 تا 50 درصد مي ‌شود. در صورت رسوب ‌زدايي ساليانه تأسيسات مي ‌توان هزينه مصرف گاز را كاهش داد.

استفاده از دستگاه‌ هاي سختي گير علاوه بر جلوگيري از فرآيند رسوب ‌گذاري، رسوب ‌هاي قبلي را نيز پاك سازي مي ‌كند. با اين فناوري ديگر لازم نيست براي رسوب‌زدايي، موتورخانه خاموش شود.

·        افزايش طول عمر لوازم منزل و سيستم لوله كشي و تاسيسات منزل

تعويض و تعمير لوله ها بسيار هزينه بر و با دردسر زيادي همراه خواهد بود. بر اثر ايجاد رسوب روي لوله ها خوردگي گالوانيكي در بخش فلزي سيستم تاسيسات منزل ايجاد مي شود. در صورت استفاده از دستگاه سختي گير عملكرد و طول عمر تجهيزات گرمايشي افزايش پيدا مي كند. استفاده از اين دستگاه براي سيستم گرمايشي موتورخانه منازل ضروري است.

بسياري از لوازم خانگي همانند ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي، كولر آبي، آبگرمكن و پكيج شوفاژ ديواري از آب استفاده مي‌ كنند. تحقيقات انجام شده نشان مي ‌دهد كه تشكيل رسوب در وسايلي همانند لباسشويي، ظرفشويي و كولر آبي باعث مي‌ شود كه از عمر اين وسايل در حدود ۱۵ سال كاسته شود و زود تر خراب و غير قابل استفاده شوند. اين كاهش عمر در آبگرمكن و پكيج شوفاژ ۱۰ سال است. حال تصور كنيد كه با وضعيت فعلي اقتصاد و اوضاع معيشتي خانواده‌ ها اين فرسايش، كاهش عمر و خرابي ‌هاي وسايل خانگي به چه ميزان بر روي آن ‌ها تأثير مي‌گذارد. دستگاه سختي گير مي ‌تواند از ايجاد رسوب در لوازم خانگي نيز جلوگيري كند و بر عمر مفيد آن ‌ها به ميزان زيادي بيفزايد. همچنين زماني كه در لوازم خانگي گفته شده مشكل رسوب وجود نداشته باشد نيازي به رفع رسوب نيست و همچنين از ميزان خراب شدن دستگاه نيز كاسته مي ‌شود.

·        افزايش نرمي، لطافت و درخشندگي مو بعد از استحمام

آب با سختي بالا موثر در لكه گذاري است كه استفاده از دستگاه سختي گير باعث نرمي و درخشندگي قابل توجه مو ها بعد از استحمام خواهد شد.

يكي از دلايل مهم كم تر شناخته شده ريزش مو، سختي آب منطقه ‌اي است كه در آن زندگي مي كنيم و آب سخت به تنهايي مي ‌تواند عامل اصلي ريزش مو و ايجاد انواع بيماري هاي پوستي در افراد باشد. به طور معمول وجود شوره گچي در سردوش حمام علامت خوبي از سختي آب در يك منطقه است و شستشوي سر با آب سخت اغلب به عنوان يكي از عوامل مهم ريزش مو در اين مناطق تشخيص داده مي ‌شود.

·        كاهش مصرف مواد شوينده

در صورت استفاده از آب سختي گيري شده مصرف مواد شوينده به مقدار چشمگيري كاهش مي يابد كه جمع كلي آن با توجه به استفاده مداوم از اين مواد رقم قابل توجهي خواهد شد.

·        تشكيل لكه هاي سفيد رنگ روي سطوح

لكه هاي سفيد رنگ بر روي سطوح و ديگر لوازم و تجهيزات منزل بر اثر املاح موجود در آب سخت بالا ايجاد مي شود. پاك سازي اين لكه ها بسيار زمان بر است و ممكن است به مرور زمان باعث افتادن خش روي سطوح شود.

·        طعم لذت بخش نوشيدني ها

گاها نوشيدني ها به دليل وجود رسوب در آب از طعم اصلي خود فاصله مي‌گيرند. براي رفع اين مشكل دستگاه سختي گير را به شما پيشنهاد مي كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۰:۰۷ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

پروانه برج خنك كننده و انواع آن

پروانه يا فن چيست؟

عملكرد اصلي فن ها يا پزوانه ها توليد جريان هوا با حجم بالا و فشار كم است. در واقع پروانه با گردش خود، باعث ايجاد اختلاف فشار و ايجاد جرياني از هوا مي شود. پروانه بر اساس عملكرد و همچنين ساختار خود انواع مختلفي دارد.

انواع پروانه

همان طور ك اشاره شد، پروانه ها بر اساس عملكرد و ساختار خود انواع مختلفي دارند. پروانه ها بسته به عملكرد و كاربردي كه دارند به دو نوع خانگي و صنعتي و بنا به ساختار خود به چهار دسته محوري، سانتريفيوژ، مماسي و تركيبي تقسيم بندي مي شوند.

فن هاي خانگي

فن هاي خانگي در مقياس هاي كوچك و متوسط توليد مي‌ شوند و بيشتر كاربرد مسكوني، اداري و تجاري دارند. فن هاي خانگي داراي طراحي متنوعي هستند. در يك خانه مي توان فن هاي زميني، روميزي، سقفي، پنجره اي، ديواري و ... را مشاهده كرد.

فن هاي صنعتي

كاركرد اصلي يك فن صنعتي ايجاد يك جريان از هوا است كه مي‌ تواند در فرآيند هاي تبريد، هوادهي، تهويه، رطوبت گيري يا تخليه به كار گرفته شود. در واقع فن هاي صنعتي بيشتزين كاربرد را در برج هاي خنك كننده يا همان كولينگ تاور ها دارند.

فن هاي صنعتي كه در برج خنك كننده استفاده و بهره برداري مي شوند خود به دو نوع فن صنعتي محوري (آكسيال) و فن صنعتي گريز از مركز (سانتريفيوژ) تقسيم بندي مي شوند.

فن هاي خانگي و صنعتي از يك الكتروموتور، پروانه و قاب تشكيل مي شوند، اما قدرت موتور فن صنعتي بيشتر مي باشد.

 

 

آشنايي بيشتر با برج خنك كننده

مدرن كردن تجهيزات صنعتي پيشرفته براي خدمت رساني و رفع نياز هاي روز افزون، هدف توسعه جامعه امروزي است و يكي از پيشرفت هاي صنعت استفاده از برج خنك كننده (كولينگ واتر) مي باشد. معمولاً از برج خنك كننده در كارخانه ها و شركت ها براي كاهش دماي سيستم ها و ماشين آلات مدرن استفاده مي شود.

در واقع برج خنك كننده كه به عنوان كولينگ واتر نيز شناخته مي شود، وسيله اي است كه براي كاهش دماي جريان آب از آن استفاده مي شود و گرما را از آب استخراج مي كند و آن را به جو منتقل مي كند. برج هاي خنك كننده بر اساس تبديل انرژي حرارتي اضافي از طريق تبخير آب به هوا كار مي كنند. به همين دليل حجم آب باقي مانده در كولينگ واتر به ميزان قابل توجهي خنك مي شود و مقدار آب پس از فرآيند خنك سازي به واحد گرمايش براي خنك كردن ماشين آلات در حال كار، توليد در كارخانه ها و صنايع ريخته گري فرستاده مي شود.

معرفي پروانه برج خنك كننده

يكي از قطعات مهم در هر برج خنك كننده، پروانه يا فن مي باشد. پروانه برج خنك كننده وظيفه ايجاد جريان هوا در كولينگ واتر را بر عهده دارد.

امروزه از برج هاي خنك كننده در فعاليت هاي توليدي در شركت هاي مختلف استفاده مي شود. پروانه يا فن يكي از اجزاي مهم برج خنك كننده است كه به عملكرد پايدار و كارآمد كولينگ واتر كمك مي كند. با اين حال، همه كاربران نقش و ساختار پروانه برج خنك كننده را درك نمي كنند. اطلاعات موجود در مقاله زير به كاربران كمك مي كند ديد كلي تري نسبت به اين لوازم جانبي برج خنك كننده داشته باشند.

نقش پروانه برج خنك كننده

پروانه برج خنك كننده داراي عملكرد گردش هوا براي افزايش تبادل حرارت در داخل سيستم كولينگ واتر مي باشد. در يك برج خنك كننده، معمولا دو نوع فن وجود دارد: فن هاي گريز از مركز و فن هاي محوري كه به گردش هواي اجباري كمك مي كنند. پروانه برج خنك كننده باعث ايحاد باد مي شود تا دماي آب گرم را پايين بياورد و يا از بين ببرد و در نهايت آن را به خارج از برج خنك كننده منتقل كند. در حقيقت، پروانه برج خنك كننده به افزايش راندمان كولينگ واتر كمك مي كند و راندمان عملياتي پايداري را براي تجهيزات موجود در كارخانه ايجاد مي كند.

مواد تشكيل دهنده پره هاي فن براي سازگاري با عملكرد هر نوع برج خنك كننده صنعتي طراحي و ساخته شده است. پروانه برج خنك كننده هنگام كار، صداي زيادي ايجاد نمي كند، در مقابل حجم هواي زيادي ايجاد مي كند و حداكثر انرژي را ذخيره مي كند. براي برج هاي خنك كننده با ظرفيت كم، پروانه هاي برج خنك كننده معمولا از مواد پليمري مصنوعي ABS، براي عملكرد پايدار و عمر طولاني ساخته مي شوند. در مورد برج هاي خنك كننده با ظرفيت بزرگ، پروانه هاي برج خنك كننده از آلياژ آلومينيوم ساخته مي شوند كه مقاومت خوبي در برابر سايش و مقاومت در برابر ضربه ناشي از عوامل محيطي دارند.

طبقه بندي تيغه هاي پروانه برج خنك كننده

بسته به اندازه كولينگ واتر، كاربران مي توانند يك فن پروانه ثابت يا يك پروانه تيغه اي با شيب متغير را انتخاب نمايند. فن ها بر اساس مواد تشكيل دهنده به دو نوع اصلي تيغه فلزي و تيغه پلاستيكي تقسيم بندي مي شوند.

·        تيغه هاي فن پلاستيكي

اين نوع تيفه پروانه برج خنك كننده، دست ساز و تقويت شده با فايبرگلاس مي باشد كه ايجاد شيب آيروديناميكي را آسان تر مي كند. اين تيغه براي تنظيم در هر موقعيت خاص مناسب مي باشد. اين نوع پروانه برج خنك كننده كاملا سبك است، بنابراين نياز به گشتاور راه اندازي كمي دارد. براي به چرخش در آوردن اين نوع فن، موتور به قدرت كمي نياز دارد، كه اين امر باعث دوام گيربكس، موتور مي شود. همچنين به نگهداري و تعمير آسان تر آن كمك مي كند.

·        تيغه هاي فن فلزي و آلياژي

اين نوع پروانه برج خنك كننده با فرآيند ريخته‌گري توليد مي‌ شود كه ايجاد شيب آيروديناميكي ايده ‌آل دشوار است، در مقابل نياز هاي تبادل هوا را تامين مي ‌كند. بنابراين اين نوع پروانه برج خنك كننده اغلب در برج هاي با ظرفيت زياد نصب مي شود.

پروانه برج خنك كننده با تيغه هاي فلزي و آلياژي مقاومت خوبي در برابر خوردگي دارد و در برابر اثرات آب و مواد شيميايي و همچنين اثرات شرايط آب و هوايي شديد مقاوم است.

عملكرد پروانه برج خنك كننده

در يك كولينگ واتر، قطعات و اجزاي زيادي مورد نياز است تا اطمينان حاصل شود كه برج خنك كننده تا حد امكان كارآمد است. جريان صحيح آب بايد اطمينان كافي براي خنك كردن آب ايجاد كند. همچنين يك سطح تميز لازم است تا اطمينان حاصل شود كه رسوب بر ميزان تبخير آب تأثير نمي گذارد. جريان هواي كافي براي اطمينان از انتقال حرارت مداوم در بدنه برج خنك كننده مورد نياز است. تجهيزات و قطعات برج خنك كننده در عملكرد كلي آن نقش مهمي دارند. مجموعه فن، اگر به درستي انتخاب و نصب نشده باشد، مي تواند اجزاي فعال كولينگ واتر را با كاهش قابل توجه ميزان گرماي قابل مبادله غير فعال كند.

مقاله فوق اطلاعاتي در مورد ساختار پروانه برج خنك كننده به اشتراك مي گذارد و اميدواريم كه به شما در درك ساختار پروانه برج خنك كننده كمك كرده باشيم.

راهنماي انتخاب و خريد پروانه برج خنك كننده

انتخاب نوع پروانه برج خنك كننده نياز به بررسي و محاسبه دقيقي دارد تا ظرفيت مورد نياز آن متناسب با كولينگ واتر را تعيين كند. پس يادتان باشد قبل از خريد پروانه برج خنك كننده حتما با يك كارشناس سيستم هاي تهويه مطبوع مشورت كنيد.

گروه توليدي و صنعتي مهتاب گستر با سال‌ ها تجربه در زمينه مشاوره خريد پروانه برج خنك كننده و نصب و راه اندازي بهترين سيستم هاي تهويه مطبوع، آماده ارائه انواع پروانه هاي برج خنك كننده به مشتريان عزيز مي باشد.

اگر در خصوص پروانه برج خنك كننده سوال يا نياز به مشاوره داريد مي توانيد با متخصصان مجموعه توليدي و صنعتي مهتاب گستر تماس حاصل فرماييد.

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه:  09127883721

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۹:۰۰ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)