سازنده کولینگ تاور سازنده کولینگ تاور .

سازنده کولینگ تاور

مینی چیلر چیست؟

مینی چیلر

مینی چیلر ها از جمله تجهیزاتی هستند که به ‌منظور گرمایش یا سرمایش فضا به‌ کار گرفته می‌ شوند. این تجهیزات سهم به سزایی در ایجاد رطوبت و خنک کای محیط دارند و یک سیستم تهویه مناسب برای ساختمان ‌ها محسوب می ‌شوند. بنابراین در یک نگاه باید گفت که این سری از تجهیزات نه‌ تنها سیستم‌ های گرمایشی سرمایشی هستند، بلکه به‌ عنوان تهویه نیز به ‌کار گرفته می‌ شوند و در این خصوص کارآیی‌ های فراوانی را به نمایش گذاشته ‌اند.

نحوه عملکرد مینی چیلر

این سیستم مجموعه ‌ای صنعتی محسوب می ‌شود که اجزای مختلف آن در همکاری با یک دیگر باعث تغییرات دمایی در محیط‌ داخلی در ساختمان ‌ها می ‌شوند. درحقیقت عملکرد آن به ‌گونه ‌ای است که گرما و هوای نا مناسب فضای داخلی به محیط بیرون منتقل می ‌شود. با همین رویه و جایگزینی این هوا با نمونه تازه و سالم، تهویه هوا به‌راحتی انجام می‌ شود. اگر بخواهیم کمی دقیق ‌تر به نحوه عملکرد مینی چیلر ها توجه کنیم، باید بگوییم که این تجهیزات با فرآیند فشرده‌ سازی بخار فعالیت خود را به بهترین شکل انجام می ‌دهند. اجزای مختلف این دستگاه نظیر کمپرسور، اوپراتور و کندانسور در همکاری با یک دیگر دستگاه انبساط این سیستم را به فعالیت در می‌ آورند.

اوپراتور تبدیل ‌های حرارتی را بر عهده دارد و گرمای دریافت‌ شده را به یک جریان خنک تبدیل می ‌کند. این جریان به کمپرسور وارد می ‌شود که فرآیند های بسیاری در آن سنجیده و منظم می ‌شود. یکی از کار های این کمپرسور آن است که اجازه افزایش فشار در اوپراتور را نمی ‌دهد. مبرد به حالت مایع درمی‌ آید و سپس به کندانسور وارد می ‌شود. در نهایت مجموع فعالیت ‌های اجزای این مجموعه سبب ایجاد یک تهویه مناسب در محیط داخلی ساختمان می‌ شود یا فرآیند خنک ‌سازی صورت می‌ گیرد.

انواع مختلف مینی چیلر

مینی چیلر عمدتاً در دو دسته تراکمی و جذبی تقسیم بندی می شود. که هر یک عملکرد خاص خود را دارد. عمل سرمایش در نوع تراکمی با انرژی الکتریکی صورت می‌ گیرد. در نوع جذبی عمل سرمایش با استفاده از انرژی حرارتی انجام می پذیرد. این نوع محصول را می توان بر طبق نحوه خشک شدن ماده مبرد نیز دسته بندی کرد، که در دو دسته:

·        مینی چیلر هوا خنک

·        مینی چیلر آب خنک

نحوه کارکرد مینی چیلر تراکمی

در مینی چیلر، گاز توسط کمپرسور متراکم می شود. بعد از آن وارد کندانسور می شود. برای تبدیل شدن این گاز به مایع و خنک شدن آن از آب و یا هوای محیط استفاده می شود. مایع تولید شده از طریق شیر انبساط به بخش اواپراتور انتقال پیدا می کند. طی فرآیند کاهش فشار، مایع تبخیر می شود. گاز ناشی از تبخیر نیز به کمپرسور منتقل می شود تا این فرآیند دوباره تکرار شود.

قطعات مینی چیلر

·        اواپراتور

·        کمپرسور

·        الکتروموتور

·        کوپلینگ

·        لوله رانش

·        لوله مکش

·        لوله خروج مایع از کندانسور

·        تابلو کنترل فشار

·        شیر برقی

·        شیر تغذیه ماده مبرد

·        شیر سرویس کندانسور

·        شیر انبساط ترموستاتیک

·        فیلتر درایر و صافی های رطوبت گیر

مینی چیلر صنعتی چیست؟

از مینی چیلر های صنعتی در صنایع استفاده می شود که از نظر ظرفیت و ابعاد با مدل های خانگی تفاوت دارد. مینی چیلر های صنعتی قابلیت کارکرد در چهار فصل سال را دارند و آب زیر صفر درجه را تامین می کنند. این دستگاه ها با راندمان بالا در شرکت تولیدی و صنعتی مهتاب گستر طراحی و ساخته می شوند و همچنین دارای مخزن آب و پمپ برای کاهش مصرف آب نیز می باشند.

استفاده از مینی چیلر خانگی یا مینی چیلر آپارتمانی؟

اساسا ظرفیت برودتی مینی چیلر ها کم تر از 20 تن تبرید هست و به همین دلیل در پروژه های مسکونی به مراتب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بخش ساختمانی و مسکونی ایران نیز به دلیل ساختار آپارتمان نشینی و افزایش رشد مجتمع های آپارتمانی، سبب افزایش تقاضا برای مینی چیلر ها شده و فروش این دستگاه در ایران رشد چشمگیری داشته و محبوبیت خوبی در میان سازندگان پیدا کرده است. لذا مینی چیلر ها در بازار با نام های مینی چیلر خانگی یا مینی چیلر آپارتمانی معرفی می شوند. اگر چه این نام ها از دید یک مهندس یا تکنسین چندان خوشایند نیست اما عموم مردم از این نام برای مینی چیلر ها استفاده می کنند.

مزایای مینی چیلر

انواع مختلفی از مینی چیلر وجود دارد که کارایی های متنوعی در عرصه های مختلف دارد.

·        مصرف انرژی کم تر

در صورتی که محل زندگی شما در شهری  با ذخایر آبی محدودی می باشد. همچنین مصرف انرژی جزو اولویت ها برای انتخاب تهویه مناسب است. مینی چیلر خانگی می‌ تواند جزء گزینه های مناسب برای شما به شمار رود. در این نوع محصول، سیستم عملکردی آن، به آب در جهت متعادل سازی دما نیازی ندارد. در مصرف انرژی نیز این گونه از مینی چیلر صرفه جویی و بهینه خواهند بود.

·        سهولت در اجرا

 از جمله مزایای این گونه مینی چیلر، می توان به سهولت در اجرا و نصب آن اشاره کرد، که به راحتی بر روی پشت بام صورت می‌ گیرد. با توجه به این مزیت، در هزینه و زمانی که برای انتخاب آن می گذارید، صرفه جویی خواهد شد. با متصل کردن فن کویل های مختلف به سیستم اصلی، می توانید دمای هر قسمت از منزل را به طور هم زمان کنترل نمایید. به این صورت که دمای هر بخش با توجه به نیاز ساکنان  قابلیت تنظیم شدن دارد.

·        نیاز به جای کم

مینی چیلر های خانگی جزء دسته  هوا خنک می باشند. سیستم مستقل تری نسبت به دستگاه آب خنک دارند. به همین علت نیاز به فضای کم تری برای نصب دارند. همانند دستگاه های آب خنک   نیاز به برج خنک کننده (کولینگ تاور) و یا هر وسیله اضافی دیگری ندارند. پس با این حساب اگر فضای کمی را برای نصب سیستم های تهویه مطبوع  در نظر دارید. مینی چیلر خانگی می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

معایب مینی چیلر

با وجود این که این محصول  از مزایای بسیار خوبی بهره مند است. استفاده از آن معایبی نیز به همراه دارد.

·        نصب در فضای باز

همان طور که می دانید این محصول  را در فضای باز نصب می کنند. که همواره مشکلاتی به همراه خود دارد. یکی از این مشکلات آسیب پذیر بودن این محصول در برابر باد و شرایط آب و هوایی مختلف می باشد. که احتمال خرابی بخشی از تجهیزات و قطعات آن وجود دارد.

·        طول عمر کم تر

با توجه به این که این محصول از سایز و اندازه کوچک تری بهره مند است. از وسایل و تجهیزات کم تری در آن استفاده شده است. ساختار این وسایل و تجهیزات از فناوری ساده تری برخوردار هستند. به همین علت مقاومت آن ها در برابر باران ، برف، گرما و یخ زدگی کم تر است و احتمال آسیب دیدن آن ها بالا می باشد.

·        عدم امنیت

هنگامی که این محصول در محیط باز نصب می شود، امنیت و ایمنی آن کاهش می یابد. به این صورت که به راحتی می تواند در دسترس خراب کاری و سرقت باشد. مینی چیلر از قابلیت پاک سازی هوا از مواد سمی و شیمیایی موجود در آن بهره مند نیست. در نتیجه نمی تواند هوای پاک و سالمی برای افراد تولید کند.

·        پوشش دهی فضای کم تر

مینی چیلر می تواند محیط محدودی را تحت پوشش خود قرار دهد. علت، نوع طراحی ساختاری آن است، که در جهت استفاده در ساختمان های مسکونی، شرکت های تجاری و اداری کوچک می باشد. تجهیزات و وسایل  به کار رفته در مینی چیلر ها، به صورتی طراحی شده اند که قابلیت و توان تامین خنکی فضای کارخانجات، مراکز صنعتی و یا حتی ساختمان های بلند در آن ها وجود ندارد.

قیمت مینی چیلر

قیمت مینی چیلر ها به برند آن و چگونگی ساخت آن و همچنین ظرفیت دستگاه بستگی دارد. تنها برند های خارجی نیستند که تولید کننده دستگاه مینی چیلر هستند، ایران نیز در زمینه تولید این دستگاه فعالیت خوبی دارد. جهت استعلام قیمت و همچنین خرید مینی چیلر در ظرفیت های مختلف با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید میلی چیلر از شرکت مهتاب گستر

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میلی چیلر و نحوه تولید آن و همچنین اطلاع از قیمت میلی چیلر به وب سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۰۶:۱۶ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده