سازنده کولینگ تاور سازنده کولینگ تاور .

سازنده کولینگ تاور

قطره گیر برج خنک کننده مهتاب گستر

قطره گیر برج خنک کننده (Drift Eliminator)

قطره گیر برج خنک کننده یا چکه گیر کولینگ تاور وسیله ای است که از اتلاف آب در برج خنک کن جلوگیری می کند و مانع از پاشش اب به بیرون از دستگاه می شود. قطره گیر های برج خنک کن به صورت لانه زنبوری و قطره گیر تیغه ای طراحی و تولید می شوند.

چکه گیر کولینگ تاور در واقع تله ای جهت گیر انداختن قطره‌ های آب مکش شده به سمت خروجی هوا در برج‌ خنک‌ کننده می باشد. وظیفه اصلی این بخش جلوگیری از دریفت یا پرت ‌شدن قطره های آب به سمت فن ‌مکنده می ‌باشد. کلمه Drift Eliminator در زبان انگلیسی از دو بخش اصلی تشکیل می ‌شود. بخش اول کلمه (Drift) دریفت به معنی پرتاب قطره های ریز آب خروجی افشانک برج خنک‌کننده به سمت فن و بخش دوم کلمه (Eliminator) المیناتور یعنی جلوگیری کننده می باشد.

قطره گیر برج خنک کننده در انواع کولینگ تاور مکعبی و مخروطی (مدار باز) و همچنین در ظرفیت های مختلف انواع کولینگ تاور مدار بسته هیبریدی نیز مورد کاربرد قرار می گیرد. این تجهیز علاوه بر برج خنک کن در انواع دستگاه های ایرواشر(air washer)  نیز به کار برده می‌شود و هدف آن جلوگیری از عبور قطرات و بخار آب به بیرون دستگاه می باشد.

قطره گیر برج خنک کننده با ایجاد یک سطح تماس سبب کندانس یا شبنم شدن بخشی از قطرات و رطوبت موجود در هوا می‌ شود و از این رو به این قطعه شبنم گیر نیز گفته می ‌شود. حائز اهمیت بودن شبنم گیر کولینگ تاور بیشتر به واسطه تأثیر مستقیم این قطعه بر میزان مصرف آب برج خنک کننده و ایرواشر می ‌باشد. اتفاقاً به منظور کاهش میزان مصرف آب در محاسبات برج خنک کن استفاده از قطره گیر یا شبنم گیر به شدت توصیه می شود.

نحوه عملکرد قطره ‌گیر برج خنک کننده

نحوه عملکرد قطره ‌گیر برج خنک کننده به گونه ‌ای است که ابتدا فن کولینگ تاور جریان هوا را با فشار معین توسط قسمت لوور به طرف بالا مکش می‌ کند. این عملکرد سبب ‌شده نرخ پایینی از قطرات خارجی افشانک به علت مکش پروانه به سمت خروجی بالا حرکت می کند. سپس قطره ‌های ریز سیال طی برخورد صفحات و تیغه ‌های قطره ‌گیر فاقد انرژی جنبشی می‌ شوند. بعد به خاطر نیروی ثقلی وزن خود به طرف پایین دستگاه برگشت داده می‌ شوند. بنابراین قطره گیر یا همان چکه ‌گیر به عنوان نوعی تله در مسیر قطره ‌های آب مکش‌ شده به سمت فن طراحی ‌شده که وظیفه دارند از خروج قطرات کوچک و دریفت سیال جلو گیری نمایند. عوامل مهمی نظیر سرعت ثابت هوا، مدل المیناتور، روش مونتاژ المان‌ ها، طریقه نصب، محل قرار گیری قطعه، ساختار کولینگ تاور، تعداد لایه‌ های تشکیل ‌دهنده بر عملکرد قطره‌ گیر برج خنک کننده بسیار تأثیر گذار می ‌باشد.

انواع قطره گیر برج خنک کننده

قطره گیر های برج خنک کننده متناسب با استاندارد های روز دنیا در سه نوع سلولی (لانه زنبوری) و تیغه ای و اسپلش، جهت کاربرد های مختلف طراحی و تولید می شوند.

قطره گیر های برج خنک کننده نوع شبکه ای به گونه ای طراحی شده اند که هر یک از سلول های آن به واسطه شکل سینوسی خود و تغییر مسیر عبور جریان هوا، ضمن ایجاد افت فشار اندک، قطرات آب را روی دیواره سلول به دام انداخته و از خروج آن ها به همراه جریان هوا جلوگیری می نماید.

در قطره گیر های نوع تیغه ای نیز، مجموعه ای از پروفیل های سینوسی شکل توسط گیره های نگهدارنده به یک دیگر متصل شده است به نحوی که ماژول های ایجاد شده در این مدل قطره گیر برج خنک کننده با تغییر مسیر جریان، قابلیت حذف حداکثر قطرات آب از جریان هوا را بدون صرف هزینه زیاد در انرژی و افت جریان دارا می باشند.

اجزای اصلی قطره گیر برج خنک کننده

قطره گیر های برج خنک کننده از قسمت ‌ها و بخش ‌های متفاوتی تشکیل شده اند. در شبنم گیر تیغه ای اجزای اصلی این قطعه شامل اسپیسر و تیغه قطره برگردان است. اسپیسر ها وظیفه ایجاد فاصله مشخص در میان تیغه‌ های الیمیناتور را بر عهده دارند. فاصله میان تیغه ها حدود ۲۰ الی ۴۵ میلی متر می ‌باشد. و در قطره گیر یا برگردان لانه زنبوری برج خنک کننده نیز این قطعه از دو بخش مهم تشکیل شده است. بخش اول ورقه ‌هایی با ضخامت بین ۴۰۰ الی ۸۰۰ میکرون می ‌باشد. بخش دوم همان چسبی بوده که سبب اتصال ورقه ها به یک دیگر می ‌شوند.

کاربرد هایی قطره ‌گیر برج خنک کننده

قطره گیر های ساخته ‌شده توسط شرکت تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به علت عملکرد ویژه خود و داشتن انواع مختلف کاربری ‌های فراوانی را دارا هستند:

·        مناسب تجهیزات ایرواشر

·        تولید ‌کننده فیلتر های هوا

·        به عنوان قطره‌ گیر داخل کندانسور های تبخیری به کار برده می‌شود.

·        مناسب استفاده در انواع کولینگ تاور مکعبی فایبرگلاس تناژ های گوناگون

·        قابل نصب درون انواع برج‌ های خنک ‌کننده مخروطی با ظرفیت‌ های متفاوت

·        قابلیت نصب درون تمام کولینگ تاور های مدار بسته، صنعتی، ترکیبی را دارد.

مزایای قطره گیر برج خنک کننده

·        کاهش مقدار مصرف آب تقلیل میزان تبخیر آب

·        افزایش عملکرد دستگاه با کاهش دمای آب برگشتی

·        ممانعت از تابش مسقیم نور خورشید به درون کولینگ تاور

·        بهبود کارکرد نازل ها به واسطه برگشت قطرات ریز به سیکل خنک کن

·        کاهش هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه با محافظت قطعات بخش هوادهی

·        عدم تخریب فرسایش قطعات قسمت هوادهی در اثر تماس با قطره ‌های آب یا رطوبت هوا

·        سبب افزایش عمر مفید قطعات جانبی کولینگ تاور همانند فن، سیستم انتقال قدرت والکتروموتور یا دینام

مشکلات قطره گیر برج خنک کننده

مشکلاتی که ممکن است هر قطره گیر برج خنک کننده در انتقال مواجه شود که در نتیجه موارد زیر ایجاد می‌ شوند:

·        الگوی نا منظم جریان هوا

·        عملکرد ضعیف برج خنک کننده در جمع ‌آوری آب

·        لب پر شدن یا آسیب دیدن قطره گیر برج خنک کننده

·        انسداد و ایجاد نقص در پکیج یا قطره گیر برج خنک کننده

یک قطره گیر برج خنک کننده دیگر را می ‌توانید مستقیماً بر روی چکه گیر موجود نصب کنید تا قطره‌ های خارج شده را بدون توجه به دلیل خروج شان جمع‌ آوری کند و در بسیاری از موارد، این تجهیزات در حالی نصب می ‌شوند که دستگاه کولینگ تاور به ‌طور مداوم در حال کار است تا جلوی قطع برق و وقفه‌ های طولانی و پر هزینه که در بیشتر وقت ‌ها به دلیل تعمیر و اصلاح انتقال ایجاد می ‌شوند، گرفته شود.

قیمت قطره ‌گیر برج خنک کننده

قیمت قطره ‌گیر برج خنک کننده بر اساس حجم و میزان خرید متفاوت است. همچنین مدل چکه گیر کولینگ تاور نیز در تعیین بهای آن تأثیر دارد. زیرا مدل تیغه ‌ای از لانه زنبوری قیمت بیشتری دارد. مهم ترین پارامتر های مشخص‌کننده قیمت خرید قطره ‌گیر برج خنک کننده موارد ذیل هستند:

·        قیمت روز متریال اولیه

·        ضخامت و وزن چکه ‌گیر

·        نوع قطره ‌گیر برج خنک کننده (مهم ترین عامل تعیین ‌کننده قیمت)

·        جنس سازنده شبنم گیر کولینگ تاور (پلی پروپیلن بهای بیشتری داراست)

قطره ‌گیر برج خنک کننده شرکت مهتاب گستر

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع مختلف تجهیزات و قطعات کولینگ تاور به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع قطره ‌گیر برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قطره ‌گیر برج خنک کننده و نحوه تولید آن و همچنین اطلاع از قیمت چکه گیر کولینگ تاور به وب سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

سپاس از سایت یو آپلود


برچسب: قطره گیر برج خنک کننده،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۷:۲۴ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده